OLATZ SALVADOR +IDOIA

Uztailak 31 / 19:00 / Lekua: Zezen plaza

 

 

OLATZ SALVADOR

‘Zintzilik’ lehen disko arrakastatsuaren ondoren, Olatz Salvador artista donostiarrak ‘Aho Uhal’ sekretuz beteriko lan berria aurkeztu du. Luxuzko kolaborazioak izango ditu, hala nola, Rozalen (euskaraz abesten), Ivan Ferreiro, Idoia Asurmendi edota hainbat idazleren letrak.

Olatz Salvadorren musika ez da laua, labirinto bat dirudi. Suge baten antzera okertuz herrestatzen da gure azalaren gainetik. Sigi-saga doa aurrera eta gure ahulune eta zaurien inguruan bihurritzen da, leuntasunez, haien gainean ukendu bat zabaldu nahian bezala. Eta ukendua aldi berean da gozo eta mingots, atximurka eta laztana. Izan ere, gureak bezala sentiarazten dizkigu kantuetan azaltzen dituen beldurrak, hutsuneak, dardarak

Batasuna eta soinu trinkoak baditu bere arrazoiak, besteak beste, Pablo Novoak egindako ekoizpen eraginkorra eta musikari guztiak helburu beraren zerbitzura egoteko duten abilezia. Ander Zulaika (bateria), Jagoba Salvador (baxua), Pablo Novoa (gitarrak, programazioak eta sintetizadoreak) eta Mattin Saldias (gitarrak), denak ari dira leku berdinerantz bultzatzen, denak osotasun baten parte direla erakusten. Rozalén (“Ahots hari” – Alaia Martinen hitzekin), La Mare (“Mareak”), Idoia Asurmendi (“Gelditu hor” – Ane Labakaren hitzekin) edo Ivan Ferreiroren (“Promesas

que no valen nada”) kolaborazioek, gainera, jada perfektua zen egitura bati berniz distiratsu bat ematea lortzen dute. Diskoa urrian zehar grabatu da, Haritz Harreguy teknikariak Usurbilen (Gipuzkoa) duen estudioan.

“Aho Uhal” diskoa barruraino bustitzen gaituen zaparrada zintzo bat da. Zuzenean lotzen gaitu gure ahuldade eta hutsuneekin eta bat batean gogoratzen digu hauek ere badirela gure bizitzaren parte, bagarela ez garena ere, falta zaiguna, desiratzen duguna… eta beldur izateko, akatsak egiteko, ezegonkor sentitzeko, lekuz kanpo egoteko, perfektuak ez izateko lizentzia dugula.

IDOIA

Aramaion (Araba) jaioa, Idoia Asurmendiren kasua euskal eszenako deigarrienetako bat da. Ahoz aho eta gairik argitaratu gabe, kontzertu deigarriak lotzea lortu zuen, non Sold Out kartela jarri zuen Jazzaldia, Chillida Leku Museoa, Donostia Festibala, Tabakalera Kultur Etxea… bezalako espazio esanguratsuetan.

“Aulki jokoa” diskoarekin bere lehen diskoa iragarri zuen. Bere alderik sentikorrena erakusten digun gai hunkigarria. Pop britainiarraren intentsitatea jasotzen duen piano-doinua, Euskal Herriko udazkeneko folk airea gehitzen diona, absentzia eta familia-maitasunari buruzko arima uzkurtzen dizuten testuez inguratuta.

Orain, diskoa eskuan, idoiak estreinaldi hunkigarri bat ixtea lortu duela ikus dezakegu. “Munstroa” k beldurrekin eta maitasunekin jolasten du, gau batean koru itsaskor horiek irteteko bidea erakusten dizuten arte. “Atsotitz zaharra” bizitzari egindako kantu bat da. Pop onenaren argi baikorra, egile-kantutik jasotzen dugun hori. “Hitzetan” folk amerikarrean ibiltzen da rhodes erritmoan. Ezinezkoa da bere herrikide eta bertsolaria den Xabi Igoaren testu baten ondoren dantza egitera ez igotzea, euskal ahozko tradizioko izen garrantzitsuenetako batzuk aipatzen baititu.

“25. Artikulua” gai biribila da, duela urte batzuk klasikoak edo konposatuak diruditen horietakoa, eta idoiak Eñaut Elorrietarekin (Ken Zazpi) partekatzen du protagonismoa. “Mundo al revés”, Bea eta Nerea ahizpekin batera abestua, bossa nova erritmoetan eta beste latitude beroago batzuetan jokatzen du. “Lo kanta” rekin, dena gelditzen da, ez dago jolasik, kantari eta pianista gisa bere erregistro onenak ematen ditu.

Fernando Velazquezek zuzendu eta Euskadiko Orkestraren egoitzan grabatutako “atsotitz zahar” baten bertsio batek ixten du diskoa, eta agerian uzten du bere abestiek ez dutela mugarik soinu-arkitekturetan, funtsezkoa dutelako: kalitatea, sentsibilitatea eta istorioak, bai irudimenaren bidez eraikiak, bai María Osés poetaren bidez eraikiak. Gure jarduera eta denbora geldiarazten dute, hauen barruan murgiltzen garen bitartean.

“Ilun eta abar” Donostiako Muir estudioetan grabatutako lehen diskoa apirilaren 23an argitaratuko dute Altafonteren eskutik.